Trafikkskolereglement

Vi hjelper deg på veien mot førerkort

Trafikkskolereglement

Vi lover at vi skal gi deg en faglig opplæring tilpasset dine behov og ønsker. Myndighetene har satt enkelte krav som vi som trafikkskole må forholde oss til. I de tilfeller vi ikke kan etterkomme dine ønsker har du krav på å få snakke med faglig leder. Faglig leder er øverste ansvarlige ved trafikkskolen og har fullmakt til å ta avgjørelse på vegne av trafikkskolen.

Vi lover deg at vi:
1. Møter presist til kjøretimene - dersom vi blir forsinket mer enn 10 minutter skal du som elev varsles og gis mulighet til å avbestille eller endre kjøretimen dersom du ønsker dette.
2. Vi skal legge til rette for en effektiv og god opplæring hvor dine ønsker blir tatt på alvor.
3. Vi kan hjelpe deg med teori undervisning og andre spørsmål som du måtte ha dersom du ønsker dette.
4. Våre kjøretøy skal være oppvarmet og klare til bruk når du skal kjøre med oss eller leier bil til førerprøve.
5. Du kan bytte trafikklærer dersom du ønsker dette. Vi stiller ingen spørsmål da vi anser det som en selvfølge at våre elever og trafikklærere skal ha et positivt samarbeid. Hos oss er trivsel en selvfølge!!

DINE PLIKTER

Våre tjenester er basert på at du følger disse retningslinjene:
1. Det er ditt ansvar å påse at du har med trafikalt grunnkursbevis til hver kjøretime. Har du mistet det kan du få nytt på trafikkstasjonen.
2. Det er ditt ansvar å stille opplagt, edru og motivert til hver time eller kurs.
3. Alle kjøretimer og kurs skal være betalt innen 3 dager etter gjennomført opplæring hvis ikke annet er avtalt. Vi forbeholder oss retten til å foreta motregning for å dekke forfalte krav. Dersom betaling ikke er ajour sendes det ut faktura pr epost eller brev. Du blir da belastet fakturagebyr.
4. Avbestilling/endring av kjøretimer må gjøres senest kl. 1200 dagen før på en virkedag (mandag-fredag). Kalenderen stenges for endringer 24 timer før timen. For eksempel må avbestilling av kjøretime på mandag gjøres senest fredag kl. 1200.
5. Avbestilling/endring av kurs (f.eks sikkerhetskurs på vei) må senest avbestilles kl. 1200 to virkedager før kurstidspunktet. Årsaken til dette er at slike kurs krever mer administrasjon og planlegging. I tillegg vil NAF øvingsbane kreve gebyr dersom plass på øvingsbane blir avbestilt for sent.
6. Ved akutt sykdom kan det innvilges fritak fra betaling av opplæring selv om opplæringen ikke er avbestilt i tide. Du må da fremlegge dokumentasjon fra lege innen 7 dager, samt at trafikklærer må varsles senest 30 min før opplæringen  starter.
7. Ved avbestilling av førerprøve så må dette gjøres minimum 2 dager før oppkjøring ellers risikerer du å måtte betale gebyr til Statens vegvesen.
8. Våre ansatte har taushetsplikt og vi oppfordrer deg til å si ifra dersom det er noe som forstyrrer opplæringen din.